CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 3, 2011

ponteng sekolah..

Bukan aku budak yang nakal nak ponteng sekolah suka suka. Aku seorang anak yang soleh di rumah..konon la kn..hehe. Aku pelajar yang baik di sekolah kesayangan guru guru, ustazah dan teacher. Masakan tidak, sebagai bukti aku telah dilantik sebagai pengawas. Cuma di hujung hujung tahun, bila sudah tamat peperiksaan, tak banyak benda yang boleh dibuat di sekolah. Paling kuat main kejar kejar "polis sentri, want to jaga, polis mata pencuri jaga". Hari hari main benda yang sama budak sekolah rendah pun boleh naik bosan. Oleh yang sedemikian, ada baiknya aku duduk di rumah tengok tv diam diam.

Antara teknik nak ponteng sekolah ialah:
1- Cakap pening kepala kat Emak.
2- Cakap sakit perut kat Emak.
3- Yang paling hebat, berterus terang dengan Emak yang kat sekolah dah takde belajar.

Disebabkan keputusan exam aku tak mengecewakan, Emak kadang kadang memberi sedikit kelonggaran. Sedikit sahaja bukan banyak! Diulang sekali lagi, sedikit sahaja bukan banyak! Tambahan dengan alasan kukuh yang kelas dah tak dijalankan selepas peperiksaan tamat, hanya nak tunggu keputusan periksa sahaja.

pernah sekali mase di sek men aku terkantoi..mase2 akal still lg kurang bijak..hehe aku terkantoi dgn pk hem dan die mtk utk jupe parents..dlm hati hanye tuhan yg tahu..tp sbb aku mmg ank ayah,so dlm mood nervous aku mtk ayah ke sek..kalo dgn mak mmg 7hari la ne bebel..hehe

ms di dpn pengetua,aku di minta utk bace surat akujanji yg mengatakan aku tidak akn ponteng lg..mase2 ayah aku tahan nk tgelak tgk aku bace terketar2..haha

Dan selepas beberapa kali tak datang sekolah, akhirnya aku insaf dan menyesal...hehehe

0 comments: