CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, July 22, 2011

surat untuk en.hafiz =)




Kepada ENCIK HAFIZ calon suami saya, calon bapa anak-anak saya, calon menantu Ibu saya dan calon abang buat adik-adik saya. Assalamu'alaikum Wr Wb. Mohon maaf kalau awak tidak berkenan. Tapi saya mohon bacalah surat ini hingga akhir.

Saya, yang bernama NOOR HAKIMAH MOHD NOOR menginginkan anda HAFIZ RAMLI untuk menjadi SUAMI saya. Saya bukan siapa-siapa. Saya hanya manusia biasa. Buat masa ini saya mempunyai pekerjaan. Tetapi saya tidak tahu apakah kemudiannya saya akan tetap bekerja. Tapi yang pasti saya akan berusaha mendapatkan rezeki untuk membantu memenuhi keperluan anak-anak kelak.

Saya hanyalah manusia biasa, yang punya banyak kelemahan dan beberapa kelebihan.Saya menginginkan anda untuk mendampingi saya. Untuk menutupi kelemahan saya dan mengendalikan kelebihan saya.

Saya hanya manusia biasa. Cinta saya juga biasa saja. Oleh kerana itu Saya menginginkan anda supaya membantu saya memupuk dan merawat cinta ini, agar menjadi luar biasa. Saya tidak tahu apakah kita nanti dapat bersama-sama sampai mati. Kerana saya tidak tahu suratan jodoh saya. Yang pasti saya akan berusaha sepenuh hati menjadi isteri dan ibu yang baik.

Kenapa saya memilih anda? Sampai saat ini saya tidak tahu kenapa saya memilih anda. Saya sudah solat istikharah, dan saya semakin yakin memilih anda. Yang saya tahu, Saya memilih anda kerana Allah. Dan yang pasti, saya menikah untuk menyempurnakan agama saya, juga sunnah Rasulullah. Saya tidak berani menjanjikan apa-apa, saya hanya berusaha sekuat mungkin menjadi lebih baik dari sekarang ini.

Semoga Allah redha dengan jalan yang kita tempuh ini. Amin..
sekian..

0 comments: