CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, June 15, 2011

KISSM + posting..



alhamdulillah,selesai sudah program KPLI..selama setahun lidah tgeliat blaja TESL..haha (gare2 clas phonetics)..tp frankly speaking,it's fun n i enjoyed myself..
esaimen sudah - praktikum sudah - exam sudah..huhu

so now,it's time 4 posting..huhu nervous pn ade..yela kot2 kne campak ke east malaysia but kalo da takdir ke sane..layan aje,zasssss hehe

lg 11 hari, kne blik kl utk KISSM..wut is KISSM all about???
Nak tahu apa maksud Kursus Induksi (KISSM) ? Kursus Induksi Sistem Saraan Malaysia dikenali sebagai KISSM. Kursus ni penting, dan wajib bagi semua pegawai baru yang bekerja dalam Perkhidmatan Awam sebelum mereka disahkan dalam jawatan.

Tujuan utama Kursus Induksi (KISSM) ? Kursus ni diadakan untuk memastikan pegawai baru bekerja dapat memberikan perkhidmatan terbaik , cemerlang serta dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran dan budaya kerja. Nak tahu lebih lanjut berkenaan

Tempoh Kursus Induksi ? Selalunya 3 Hari Dua Malam, 10 Jam, serta Pembelajaran Kendiri guna CD.


Cara Penilaian Kursus Induksi : Terdapat tugasan secara individu, berkumpulan, dan juga Ujian Akhir Kursus (UAK). Berbeza bagi kumpulan I, II, & III.

KUMPULAN 1
Anggota-Anggota Kumpulan Pengurusan dan Profesional dan anggota-anggota Kumpulan Sokongan dalam Gred 5, 6 serta gred-gred lain yang setaraf dalam Kumpulan B.

KUMPULAN II
Anggota-anggota Kumpulan Sokongan dalam gred 7,8,9,10,11,12,14,15 dan 16 (yang setaraf dengan Kumpulan C dan D.

KUMPULAN III
Anggota-anggota Kumpulan sokongan dalam gred K@, K3, R3, K7, R10 dan R11 (yang setaraf dengan Kumpulan Mahir, Separuh Mahir, Tidak Mahir)

Kumpulan I:
· Penilaian Sepanjang Kursus (PSK) = 60%
· Ujian Akhir Kursus (UAK) = 40%

Kumpulan II:
· Penilaian Sepanjang Kursus (PSK) = 100%

Kumpulan III:
· Penilaian Sepanjang Kursus (PSK) = 100%


Semakan Keputusan Kursus Induksi : Boleh dibuat dengan buat semakan secara online di laman Web Rasmi Kementerian Pelajaran Malaysia http://www.moe.gov.my

hehe,so wish my luck k..x mau fail!!!

0 comments: