CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 22, 2011

tingkatkan prestasi kurangkan kontrovesi..hehe

mule2 kita bace ni dulu..
KUALA TERENGGANU 3 Mei - Polis Terengganu akan menyiasat laporan yang dibuat tiga pelajar perempuan di Chendering yang mendakwa dipukul oleh guru mereka baru-baru ini dengan seadil-adilnya.
Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Supritendan K. Manoharan berkata, pihaknya akan menyiasat kes membabitkan pelajar berusia 17 tahun itu mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan.

"Kita akan memanggil pihak yang terlibat dalam kes ini dalam tempoh terdekat untuk diambil keterangan," katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kes tiga pelajar perempuan sebuah sekolah menengah itu yang mendakwa dipukul di kepala dan leher oleh guru selepas dituduh tidak memberi perhatian dalam kelas.
Salah seorang pelajar berkenaan turut mendakwa pening dan pitam akibat pukulan guru tersebut.

ok..sekarang saye mau komen..jom bace n bg opinion anda k..hehe
Bukan nak menyebelahi guru terbabit tapi bayangkan kalau ibu-ibu dan bapak-bapak sekalian disituasi ini. Tengah ibu-ibu bapak bapak bercakap dengan anak anda tentang sesuatu yang serius tiba-tiba anak buat tak heran sambil nyanyi lagu Negaraku. Apa agaknya yang anda rasa???? Takke rasa nak pelempang???

Saya ada satu kisah benar yang berlaku di sebuah sekolah ni. Guru ni sendiri yang cerita dengan saya. Masa tengah dia mengajar, tiba-tiba ada sorang student ni menjerit cakap "Cikgu!!! Apani banyak bising saya mau tidur!!" Cikgu tu hangin gila, dahla dia tak marah budak tu tidur dalam kelas yelah dia fikir biarlah budak ni tidur asalkan tak ganggu orang lain tu tup dia pulak kena marah. Kalau saya kat tempat Cikgu tu dah lama saya tendang budak tu sampai India. Cikgu tu pun balas "Eh kamu nak tidur kamu balik tidur dalam rumah apa pasal datang sekolah?" budak tu pulak sempat lagi jawab " Saya kerja malam, pagi saya mau tidur. Cikgu banyak bising!" sambil tengking-tengking cikgu tu. Agak-agak apa tindakan anda?? Yo parents what do you think??? Nak panggil polis tembak budak tu sampai matikah??? Last-last budak tu kena buang sekolah. He deserved that! Tak salah budak tu bekerja (kenapa budak sekolah bekerja??salah siapa??) asalkan dia tahu untuk membahagikan masa belajar dan masa bekerja. Saya tak tahu dimana kedudukan ibu bapa budak tu.

Satu kes lain pula, ada seorang pelajar perempuan disyaki mempunyai hubungan songsang and to be surprise she is my student macam tak percaya sebab imej bukan main baik lemah lembut gitew. Pihak sekolah pun memberitahu hal tentang hubungan songsang pelajar berkenaan kepada ibu bapa pelajar berkenaan tapi ibu bapa pelajar tu tak boleh terima lalu menolak bulat-bulat dan mengganggapnya satu fitnah. Okay, saya tahu sukar untuk ibu bapa nak terima cerita buruk anak sendiri, anak yang dijaga dan ditatang, tapi bila terima sebarang aduan adalah lebih baik menyiasat sebelum menyalahkan pihak sekolah konon nak memburuk-burukkan pelajar anak mereka. Takde paedahnya Mak Kiah yer nak buat cerita tak dapat royalti pun. Adalah lebih baik bertanya kepada guru-guru perangai anak-anak disekolah, dengan siapa anak berkawan untuk pastikan anak-anak tak tersesat jauh.

Manusia tak pernah lari dari melakukan kesilapan mungkin pengaruh rakan sebaya dan masih boleh ditegah kalau dapat dikesan diperingkat awal jadi takdelah keluar surat khabar hari-hari pasal cikgu dera pelajarla, guru denda pelajar. Buat teruk okayh!! Saya menyampah gila dengan parents yang datang nak serang-serang sekolah padahal anak dia yang perangai macam hantu. Kalau rasa taknak anak-anak anda ditegur, mengajar anak sendiri kat rumah okayh!! Tak payah nak hantar kat sekolah menyusahkan hidup orang lain. Takpun hantarje sekolah private. Habis cerita.

ape pendapat korang???

0 comments: