CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 2, 2011

syurga cinta..

sedang aku leka menyusun kad2 kawin kwn2..aku teringat satu dialog dlm st filem..

"Jodoh dari Allah-kite bertemu dan akhirnya jatuh cinta.. dan kite segera menghalalkan hubungan ini itulah namanya "SYURGA CINTA"

aku terfikir yang kisah lama aku selama 6 thn mungkin satu pengajaran utk diri aku sdiri..dan sekarang aku mencari sesuatu yang baru..SYURGA CINTA=)

Aku mencari syurga cinta dalam kehidupan ku kerana itu impianku. Syurga cintaku mungkin berbeza dengan kisah cinta insan lain mungkin juga sama tetapi tetap berbeda. Yang ku harapkan adalah cinta yang unik dan berlandaskan syariah islam yang pasti cantik dan indah. Syurga cintaku walau hanya biasa-biasa, tidak dipandangan selalu, tiada bicara yang kerap kedengaran, tiada khabar yang selalu dikirimkan, hanya menyemai rindu tetap juga cinta itu mekar dihati. Syurga cintaku mungkin tidak perlu diucapkan tetapi dapat di rasa di dalam hati betapa indahnya cintaku ini.

Bila hatiku terdetik ketika memandang dia itu tandanya dia punya ciri yang aku cari biarpun bukan semua ciri itu ada padanya. Dia tidak perlu sempurna tetapi cukup mendamaikan hatiku saat aku memandangnya. Dia bukanlah insan yang hanya tahu berjanji sedangkan masa depan tidak pernah dia ketahui apa yang akan berlaku. Cukup sekadar dia tahu tanggungjawabnya dan berusaha memberi yang terbaik kepada sri kandi cintanya ini dan permata hatinya. Boleh memimpin dan membimbing keluarganya untuk lebih mencintai ALLAH. Yang selalu mengingatkan aku kepada kebaikkan dan bukan mendorong aku kepada keburukkan.

Syurga cintaku akan berputik saat aku diminta dan mendapat keizinan daripada waliku. Kebenaran itu bukan lesen untuk dia memulakan langkah yang salah. Kesabarannya untuk memilikiku, keyakinannya untuk bersamaku pasti diiringin dengan redha terhadap qada' dan qadar ALLAH. Dia percaya walau apapun yang berlaku dalam tempoh menuju syurga cinta ini itu adalah suratan dan mungkin terbaik buat kami.

Syurga cintaku akan terus subur saat ijab dan kabul selesai dilafazkan.

0 comments: