CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, January 13, 2011

lelaki dan rokok..


sesetengah lelaki dan rokok ibarat periuk dan nasi, kuku dan kaki, air dan ikan... emmm, banyak lagi la... Semua tu x penting, yang penting adalah sejauh mana seseorang lelaki meminati rokok?.. Atau sesetengah orang memanggil lelaki "Hamba Rokok"..

dulu aku pernah tanye pendapat seorang kwn dan ini ceramah yg aku dpt..hehe jom bace ek..

"Aku x berapa setuju dengan segala gelaran yang diberikan sebab aku adalah perokok yang tegar!.. bukan aku nak membela atau melawan apa yang telah ditetapkan... Tapi, aku tak mampu tinggalkan tabiat merokok nih!.. hahaha... Bercakap bagi kaum lelaki yang merokok.... Bayangkan la da bertahun-tahun bersama rokok, susah bersama senang...apatah lagi... Mungkin sesetengah perokok paham perasaan aku... Aku bukan xnak benti merokok... Buat masa sekarang, aku tak mampu... Haaa... Bukan bermaksud aku menghambakan diri kepada rokok... Rokok ibarat pencuci mulut selepas makan... Kalo dah biasa dihidangkan dengan pencuci mulut, tak senang nak tinggalkan tabiat nih!.. Huhu... Apa pandangan orang terhadap perokok?.. aku rasa x teruk kan... Seorang perokok pon mampu lakukan kerja yang dilakulan oleh lelaki yang tidak merokok... Seorang perokok juga mampu untuk menjaga keluarga... Seorang perokok juga mampu berjaya...


Kalau pasal pendek umur, aku xnak komen papa... Sebab ajal maut ditangan tuhan... Memang merokok menyebabkan bahaya kepada kesihatan dan orang sekeliling... Aku tak nafikan... Tapi kalau itu seseorang tu nak, kita tak leh paksa... Setiap orang ada hak dan harus mencorak sendiri warna kehidupan"

but in my opinion:Kita x boleh mengubah... Tapi kita boleh berfikir... Hitam tak sama dengan putih!!...

0 comments: