CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, January 30, 2011

diri kita adalah hadiah kepada pasangan kita..=)

Diri kita adalah hadiah kepada pasangan kita...berusaha untuk jadi yang terbaik untuk dia..tapi macam mana kalau dia tak pernah bagi yang terbaik..ish ish ish..sakit jiwa raga kalau pikirkan..

Beberapa bulan yg lepas, aku sempat berbicara dgn sowang ustaz ni. kebetulan ustaz ni buka soal jodoh plak kat aku..Nasihat suh cari jodoh cepat2 dan yg baik baik. Aku plak p tanya dia " ustaz, bukan jodoh tu Allah dah tetapkan ka dari azali". Ustaz tu pun buka la ceramah dia kat aku. Tu la, pandai2 sngt p tanya.. Jawapan dia memang betul la, dah ditetapkan tapi kita kena usaha dan berdoa. Doa supaya dia dikurniakan akhlak yg mulia. Kalau sekarang perangai dia buruk, mana tau nanti bleh berubah. Aku pun tanya lagi," jadi ustaz, usaha tu maksudnya kena berkawan la kan". Ustaz tu jawab," Berkawan la, tak da salah nya selagi tak melanggar syariat".

0 comments: